Skip to main content

Vanliga frågor

Varför är min första faktura dyrare?

Ifall du får en första faktura som är dyrare än förväntat, så kan det bero på att faktureringen räknar från den dagen som du blev kund tills den sista dagen månaden därefter. Detta är för att du ska komma i fas med din fakturering.

Hur aktiverar jag autogiro?

Får du din faktura digitalt kan du välja att aktivera ditt autogiro när du öppnar din digitala faktura. Har du inte digital faktura så kan du kontakta kundservice på telefon eller via e-post så hjälper vi dig att aktivera ditt autogiro digitalt.

Du kan också välja att fylla i en autogiroblankett. Den signerade blanketten skickas därefter in till kundservice@plutomobil.se alternativt per post till adressen: Pluto Access AB, Box 47103, 100 74 Stockholm

Autogiroblankett

Vilka är Billogram?

Billogram är vår faktureringspartner. Dem har hand om att skicka ut fakturorna till våra kunder. Har du frågor kring din faktura så kontaktar du vår kundsupport i första hand.

Kan jag använda mitt abonnemang utanför Sverige?

Om du åker utomlands till ett land som tillhör EU/EES använder du ditt abonnemang som hemma. Du kan alltså ringa, smsa och mmsa inom EU/EES-länder som vanligt. Dessutom använder du samma surfpott utomlands som hemma.

Läs mer om vad som gäller i och utanför EU/EES-länder

När fylls min surf på?

Surfpotten som ingår i ditt abonnemang fylls på den 1:a varje månad.

Hur aktiverar jag SMS vid missat samtal?

För att aktivera SMS vid missat samtal samt när någon lämnar meddelande ringer man till röstbrevlådan. Röstbrevlådan når du genom att ringa: 222. Välj sedan val 3 och följ instruktionerna för “Slam down”

Hur aktiverar jag min röstbrevlåda?

För att aktivera röstbrevlådan så ringer du till: 222 och följer instruktionerna.

    Kontakta oss

    Telefon: 077-515 20 02

    Telefontider:
    Helgfria vardagar 10-16 (Lunchstängt 12:00-13:00)
    E-post: Kundservice@plutomobil.se